logo
Top

A short story about me

Arnoud Houweling, Rotterdam

Ik teken jouw verhaal op. Help je bij je teksten en verdere communicatie. Op een manier zoals ik ben: creatief en innovatief, empathisch en verbindend. Doelgericht, maar met flair.

Een blog, een speech, een artikel. Een helder rapport, een levensverhaal, web- en brochureteksten die écht verkopen. Ik schrijf het zoals jij het zou willen lezen.

Mijn verhaal
En wat is nu míjn verhaal? Mijn verhaal is eigenlijk dat ik het liefste de verhalen van anderen opteken. Hmmm… daar kom ik hier natuurlijk niet mee weg.

Oké dan.

Op jonge leeftijd had ik mijn toekomst zó bedacht:

Het liep anders. Ook werd ik nooit de drummer van The Clash of de nieuwe Alfred Hitchcock. Wat dan wel?

Nou tekstschrijver dus! Minder heroïsch, maar ook heel boeiend. Na de studie Communicatiewetenschappen en wat om- en zijwegen, belandde ik in de universitaire wereld. Utrecht, Delft en Rotterdam waren mijn werkgevers. Als communicatieadviseur maakte ik de plannen én de middelen. Daarbij kwam de focus steeds meer op tekst te liggen. In allerlei vormen: van tweets tot speech en van rapportage tot reportage.

Nu werk ik freelance
Ik schrijf teksten voor journalistieke magazines, zakelijke doelgroepen, wetenschapscommunicatie, historische uitgaven en online media. Heb vooral ervaring in wetenschap en onderwijs, de gezondheidszorg en techniek.

Geen toeval dat ik steeds meer ben gaan schrijven. Ik ben ook een lezer, het liefst non-fictie. Als ik helden zou hebben, waren het Frank Westerman en Lars Saabye Christensen (oké, én Coen Moulijn). Daarnaast houd ik van films en cartoons. Niet slechts passief, maar ik maak ze ook zelf (als je wilt: ook voor jou). Meer over mijn inspiratiebronnen.

Ondanks die jeugdige ambities hoef ik niet in de spotlights. Ben ik meer een helper. Een pro-actieve en empathische meedenker, die andere professionals de schijnwerpers gunt.

Iedereen heeft een eigen verhaal… maar vindt niet altijd de woorden, de beelden of de juiste media. Daar help ík dan weer bij. Want het begint bij de inhoud, maar goede communicatie is cruciaal voor je succes. Om toch weer te eindigen met Hitchcock. Die zei ooit: “There’s no such thing as a face until the light hits it.”